| 
             
              | Στις 
                αρχές του 20ου αιώνα η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες 
                πόλεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι σιδ/κές συνδέσεις της 
                πόλης με την Ευρώπη (1888), την Κων/πολη (1895) και την Φλώρινα 
                (1893), καθιστούν το λιμάνι της ζωτικό κέντρο της οικονομίας των 
                Βαλκανίων. Το 1904 μεταξύ Τουρκίας και Γαλλίας υπογράφεται σύμβαση, 
                απόρροια της οποίας είναι η σύσταση της γαλλικής εταιρείας Societe 
                Ottomane d' Exploitation du Port de Salonique, η οποία 
                αναλαμβάνει την εκτέλεση έργων και την εκμετάλλευση του λιμένα 
                για 40 χρόνια. 
 Tην περίοδο αυτή κατασκευάζονται 
                ο κυματοθραύστης, οι αποθήκες του 1ου προβλήτα, το κτίριο του 
                Τελωνείου, το σιδηροδρομικό δίκτυο του λιμένα και επίσης αγοράζονται 
                τα πρώτα μηχανήματα. Το 1912 η Θεσσαλονίκη είναι πλέον Ελληνική 
                και το ενδιαφέρον των Ελληνικών Κυβερνήσεων για την ανάπτυξη του 
                λιμένα πολύ μεγάλο. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το κυρίαρχο 
                λιμάνι της Βαλκανικής Χερσονήσου.
 [όλο 
                το κείμενο]
 |  |